Prezes PiS chciał stworzyć anglojęzyczny propagandowy kanał informacyjny? Wskazują na to sensacyjne wieści, które ujawnił tygodnik „Newsweek”. Według dziennikarzy Jarosław Kaczyński miał się spotkać z amerykańskimi właścicielami stacji i zaproponować przejęcie.

Jarosław Kaczyński /flickr.com/Piotr Drabik

Wizja, którą chciał zrealizować Kaczyński miała być oparta na modelu funkcjonowania kanałów podporządkowanych władzy politycznej, takich jak Russia Today czy Al-Dżazira. Stacja miała nadawać przez całą dobę w języku angielskim, a informacje dotyczyłyby zdarzeń z całego świata. Celem miało być promowanie punktu widzenia zgodnego z interesem rządu. Według cytowanego przez „Newsweeka” polityka z otoczenia Kaczyńskiego, rozmowy były prowadzone od maja 2015 roku, kiedy Andrzej Duda wygrał wybory prezydenckie, a wizja przejęcia pełnej władzy stała się dla obozu PiS całkiem realna.

„Nasz plan był propaństwowy. Kupić stację informacyjną o dobrej renomie i stworzyć jej angielskojęzyczną wersję, coś na wzór Al-Dżaziry czy Russia Today. Prezes szybko to podłapał, nawet rozmawiał o tym z Amerykanami. Jego pierwsze spotkanie umawiał znany warszawski lobbysta a rozmowa odbyła się na neutralnym gruncie. Początkowo Jarosław miał wrażenie, że sprawa jest otwarta, ale ostatecznie usłyszał «nie» „- czytamy na stronie serwisu.

Próba przejęcia TVN24 podjęta została również z powodu zmiany właściciela stacji, którym w 2015 roku została amerykańska sieć telewizyjna Scripps Networks Interactive. Z tekstu Newsweeka wynika, że politycy PiS liczyli na nieznajomość polskich realiów politycznych i zależności polityczno-medialnych przez nowych włodarzy. – Sygnał, że TVN24 nie jest na sprzedaż, prezes dostał dopiero podczas drugiego spotkania. Być może Amerykanie w międzyczasie zorientowali się, że reakcja na oddanie stacji rządowi byłaby w Polsce histeryczna – mówi tygodnikowi rozmówca z Nowogrodzkiej.

Komentarze

Redakcja nie zgadza się na żadne komentarze zawierające nienawistne treści. Jeśli zauważysz takie treści, powiadom nas o tym.
  1. i dzięki temu, ze kaczka chciał kupić, wiemy, że TWN jest amerykańską wtyką w naszym kraju; na pohybel!

  2. a za co chciał ten psychol kupić tą stacje poza tym on nie zna angielskiego więc i tak by nie rozumiał co się tam mówi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz także

Przeciwnicy „Piątki dla zwierząt” demonstrują w Warszawie

Rano na rondzie Dmowskiego w stolicy protestujący rolnicy z Agrounii rozrzucili świece dym…